joi, 17 iulie 2014

Macrou pe un pat de mamaliga, sos din aromate si legume din gradina


In ultimul timp am observat ca in emisiunile de gastronomie se utilizeaza din ce in ce mai mult malaiul, din care se face mamaliga, simpla cu apa sau cu lapte, sau ameliorata cu smantana sau branzeturi.
Am facut-o si eu de mai multe ori, dar imi place sa utilizez faina de porumb instantanee, pentru ca in cateva minute este gata. Pun 4 masuri de lichid la fiert, cand incepe sa clocoteasca, vars faina, amestec bine si las sa fiarba inca un minut, continaind sa amestec. O pun intre doi foi de copt si cu un rulou, o intind pana cand am grosimea pe care o vreau.
Fileul in asezonam cu sare si piper si seune la prajit in ulei incins, pe partea cu piele, o intorcem - intr-un minut este gata. De asta, trebuie sa-l prajim la sfarsit, inainte de a pune farfuria pe masa.
Sosul de patrunjel l-am pregatit acum 2 zile. Am folosit o mana de foi de patrunjel, pe care le-am oparit in apa fierbinte cu un varf de cutit de bicarbonat de sodiu, pentru a fixa culoarea verde. Dupa 2 minute, l-am strecurat si pun in apa rece. Patrunjelul oparit cu o mana de arpagic, numai foile, cu 2 linguri de ulei, le-am redus in pireu intr-un robot. Dupa care, l-am pus intr-un borcanel in frigider.
Ca am mai folosit - morcovi tineri, pentru ca in gradina pe strat erau prea desi si nu am vrut sa ii arunc. Si un picde mazare gurmanda, zmeura pentru aciditate, partea alba a arpagicului, 2-3 frunze pentru decorat.
Legumele - mazarea si morcovii, sdpalati si curatati, i-am pus la fiert 3 minute in apa clocotita cu un varf de bicarbonat, pentru a fierbe mai repede si a pastra culoarea, dupa care in apa rece si apoi intr-o cratita cu ulei, le-am prajit un pic.
Mamaliga am taiat-o cu un cutit, am pus-o pe farfurie si in cuptor deja incalzit, al lasat-o cateva minute, inainte de a dresa legumele, sosul si la sfarsit pestele. Sosul l-am pus si pe masa, pentru ca nu era suficient cat am pus in farfurie.

Niciun comentariu: