sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Madeleine - dupa o reteta de Anne-Sophie Pic


Din nou Madeleine - nu am reusit sa nu incerc reteta extrasa din cartea sefului Anne-Sophie Pic, dar nu am facut-o pana la sfarsit, pentru ca trebuia sa fac o crusta de ciocolata. Dar, va fi pentru o alta data...
Am incercat mai multe retete, dar aceasta mi se pare cea mai reusita. Si in plus reteta este simpla, iar madeleinele sant foarte pufoase cu o bordura caramelizata...


Ingrediente pentru 36 bucati :

- 4 oua

-180 g zahar ( eu am pus numai 150g)

- 275 g faina si un pic pentru formele metalice

- 11 g drojdie chimica sau un pliculet

- 50 g miere de albine

- coaja rasa de 1 lamaie

- 200 g unt  si un pic pentru ungerea formelor metalice

Amestecati intr-un saladier, ouale cu zaharul timp de 2 minute. Amestecati faina cu drojdia, apoi cerneti faina si adaugati la compozitia ou+zahar.

Amestecati compozitia pana cand devine omogena si apoi mierea, lasati o ora in repaus.

Intre timp spalati lamaia cu o periuta, radeti coaja.

Topiti untul pe foc domol si lasati sa se raceasca. Adaugati untul cand are o temperatura de 40°C, deci cand este caldut.

Adaugati in compozitie untul si caoja rasa de lamaie, dupa care lasati la repaus inca 1 ora aceasta compozitie.

Preancalziti cuptorul la 200°C.

Ungeti formele metalice cu unt topit, dupa care presarati faina si inlaturati excesul de faina.
Umpleti formele la 2/3 .

Puneti in cuptor timp de 7-8 minute, pana cand conturul se coloreaza.

Scoateti formele din cuptor, dupa 2 minute le dezlipiti din forma si le lasati sa se raceasca pe o grila.
Un pic caldute, sant foarte bune.

Daca raman le puteti conserva cateva zile intr-o cutie metalica.







5 comentarii:

Antonina Sofia Sociu spunea...

O voi incerca si eu!

Ioana V. spunea...

ce s-au umflat in pene madeleinele..:))))

ophelia1983 spunea...

Mosul bun ( Mos Nicolae) mi-a adus si mie o tava cu forme de madelaine...si pentru imi doream de mult timp o reteta, iata-ma la tine pe blog! singura mea nelamurie se refera la termenul de drojdie chimica..ce inseamna??
aaa....si compozitia se lasa la repasu unde/ in frigider? sau asa la temperatura ambientala?

carnetul de retete spunea...

Drojdia chimica este cea cu bicarbonat, cealalalta este cea obtinuta din biere.
In toate celelalte retete, compozitia o puneam in frigider, dar in aceasta reteta cum nu spunea ca o punem in frigider, am lasata la temperatura ambianta, aproximativ 22°C, temperatura mea din bucatarie. Cel mai important pentru a creste, forma bombata, este ca cuptorul sa fie cald.

ophelia1983 spunea...

Mersi Cristina!o sa incerc reteta zilele astea ( i-am promis unei prietene ca ii faca madeleine), iar reteta ta imi pare perfecta!