vineri, 10 decembrie 2010

Flan de dovleac cu ganache de ciocolata - o alta prajitura cu dovleac

Autor : Cristina P

Ieri am taiat un dovleac si dupa o supa, m-am gandit sa fac ceva dulce. Am gasit multe retete de flan, dar mi-am zis ca o sa fac o mica reteta cu ce imi vine mie. Deci nu am respectat nici o cantitate si in plus am facut-o cu o crema de ciocolata...si am facut-o in portii individuale, pentru ca asa imi place...


- 500 g miez de dovleac

- 3 oua

- 8 linguri de zahar

- 10 cl smantana lichida dulce

- 4 linguri de faina

- 50 g unt topit

- 200 g ciocolata

- 6 linguri smantana lichida dulce


Cuatati si taiati in cubulete dovleacul, puneti la fiert in apa rece. Lasati sa fiarba 25 minute, dupa care puneti intr-o strecuratoare minimum 2 ore.

Mixati miezul de dovleac cu 10 cl de smantana, zahar si la sfarsit untul topit.

Ungeti cateva forme de mufins sau ramequin cu unt topit.

Depuneti crema de dovleac in forme.

Incalziti cuptorul la 150°C.

Intr-o tava adanca puneti apa de 2 cm inaltime, iar cand cuptorul este cald depuneti formele in apa fierbinte la bain-marie, acoperiti cu o foaie de aluminium.

Lasati sa fiarba 50 minute in bain-marie.

Topiti ciocolata taiata in bucatele cu smantana in bain-marie sau micro-ondes. Cand ciocolata s-a topit, amestecati bine aceasta crema.

Serviti flanul cu crema de ciocolata...

Niciun comentariu: