miercuri, 29 septembrie 2010

Ketchup de casa - nu foarte dulce, dar picant...

Ma intrebam ce pot sa mai fac cu restul de rosii din gradina ... Deja, anul trecut vroiam sa incerc un ketchup, dar cand vedeam unele retete, in care se pune foarte mult zahar, am renuntat.

Pentru a nu-l face prea dulce, am incercat ceva mai picant si foarte aromat.
De obicei, in retetele de ketchup, pentru 1 kg de rosii, se pune 0.5 kg de zahar - dupa mine este prea mult.

 M-am uitat pe minimum 6-7 retete, am facut o sinteza de ceea ce imi trebuie si apoi m-am lansat. Si in acelasi timp ce puneam un ingredient, notam cantitatea si gustam un pic, pentru a-mi da seama ce as putea sa mai adaug, in functie de ce am vrut sa obtin...

A doua zi,  nu aveam prea mult timp de gatit, am facut niste macaroane cu ficatei si o lingura buna de ketchup...


Ingrediente :

- 1 kg de rosii

- 200 g ceapa

- 2 linguri de ulei

- 1/2 lingurita de piper de Sichuan in pudra

- 2 lingurite de paprika

- 1/4 lingurita de chimion in pudra

- 1/4 lingurita de scortisoara in pudra

- 1/4 lingurita de cuisoare in pudra

- 2 lingurite de graunte de mustar

- 2 linguri de otet de vin alb

- 3 linguri rase de zahar

- sare si piper dupa gust

- un varf de ghimbir in pudra

Curatati si tocati marunt ceapa.

Puneti apa la incalzit, cand clocoteste, puneti rosiile la fiert timp de 20 secunde, dupa care la transferati in apa rece, astfel pielea se curata foarte usor. Taiati in cuburi rosiile si inlaturati semintele.

Intr-o cratita puneti uleiul, apoi caliti ceapa pe foc domol, aproximativ 5 minute, pana cand devine transparenta, fara sa capete culoare. Adaugati peste rosiile si lasati sa fiarba pe foc domol timp de 30 minute, astfel apa de vegetatie a rosiilor se va evapora. In acelasi timp am adaugat toate celelalte ingrediente in afara de otet, zahar si sare. Amestecati din timp in timp.

Mixati acest piureu, pana cand devine omogen.

Puneti din nou acest piureu de rosii la fiert, aproximativ 30 minute pe foc domol, cu zaharul, otetul, ghimbir, sare si piper dupa gust. Lasati sa fiarba pana cand obtineti consisitenta dorita.

Lasati sa se raceasca si apoi puneti intr-un flacon sau in borcanele.

Puteti sa-l pastrati in frigider 2 luni.

Cum am incercat aceasta reteta, nu am facut o cantitate prea mare, daca vreau data viitoare pot sa folosesc si rosii in conserva.

3 comentarii:

Lia spunea...

Imi place consistenta,culoarea si modul cum
l-ai condimentat.
Te pricepi la sinteze :)

pansy spunea...

e de bine ! arata grozav !am retinut ideea! sinteza la anul viitor !

Un dulce aromat spunea...

Ce reteta interesanta !am sa tin minte sa il fac si eu .