sâmbătă, 14 august 2010

Tort cu piersici si bezea cremoasa

Asta dimineata, vroiam sa fac un tort vienez cu ciocolata, dar vazand piersicile, m-am razgandit. Am cumparat, acum 2 zile piersici, erau inca tari, iar acum au deja pete. Deci, trebuie sa pregatesc ceva cu ele, dar nu pot sa fac o tarta, aspectul lor nu il permite.

Am deschis colectia mea de reviste "Les doigts d'or - cuisine"- Editia Atlas, 1980,  la litera P - piersici sau pêches si am gasit ceva care nu m-a lasat indiferenta. 


Ingrediente pentru un tort diametru 24 cm :

Blat :

- 200 g unt

- 150 g zahar

- 3 oua

- un pic de coaja rasa de lamaie

- 1 lingurita de rom

- 300 g faina

- 50 g amidon de porumb

- 50 g migdale in pudra

- un varf de sare

Garnitura :

- 7 piersici mari in sirop lejer (7 piersici curatate de samburi si coaja, 150 g zahar, 0.7 litri de apa, zeama unei lamai)

- 50 g zahar

- 50 g migdale in pudra

Glasaje cu bezea nemteasca :

- 2 oua

- 4 linguri de apa calda

- 100 g zahar

- 1 plic de zahar vanilat

- 40 g faina

- 40 g amidon de porumb

- 1/2 lingurita de praf de copt

- zahar tos

Ustensile : o forma de tort rotunda demontabila sau un cerc metalic diametru 24 cm si o tava cu o foie de copt.

Piersicile in compot sau sirop

Curatati de coaja, inllaturati samburii, puneti intr-un vas cu zeama de lamaie. Incalziti intr-o oala apa cu zaharul, cand incepe sa clocoteasca, adaugati piersicile timp de 10-12 minute pana cand devin translucide.

Lasati sa se raceasca in sirop.

Apoi scoateti jumatile de piersici si lasati sa se scurga de sirop timp de o ora.

Daca folositi compot de piersici, este mai simplu, puneti piersicile sa se scurga de sirop.

Blatul

Amestecati untul moale, zaharul, ouale, coaja rasa de lamaie si romul, pana cand devine o crema. Adaugati faina si amidonul, apoi migdalele si un pic de sare. Amestecati bine pana cand aluatul devine omogen. Puneti la rece minimum o ora.

Preancalziti cuptorul la 180°C.

Ungeti forma cu unt topit, dupa care puneti aluatul la copt in cuptor timp de 20 minute.

Bezea nemtesca cremoasa

Separti glbenusurile si albusurile.

 Bateti albusurile cu 2 linguri de apa calda, pana cand devin o spuma, adaugati zaharul si zaharul vanilat. Amestecati cu o lingura foarte incet, apoi adaugati si galbenusurile. Puneti inca 2 linguri de apa calda, faina si amidonul. Amestecati pana cand compozitia devine omogena.

Asamblarea tortului

Dupa ce blatul este copt, scoateti din cuptor, depuneti piersicile, presarati cu zahar si migdalele in pudra, dupa care acoperiti totul cu bezea.


Puneti in cuptor inca 15-20 minute.


Scoateti tortul din forma demontabila si lasati sa se raceasca.

Inainte de a servi presarati zahar tos.



8 comentarii:

sara & Miki spunea...

E interesanta bezeaua nemteasca. Ideea cu apa calda nu o stiam. Eu folosesc otet sau zeama de lamaie, dar atunci nu-mi iese cremoasa, e tare. Apa calda o face cremoasa. Am sa o incerc si eu. Pupik.

carnetul de retete spunea...

Nu stiam nici eu ce va iesi, am respectat intocmai reteta, la suprafata s-a colorat, dar nu s-a intarit.
Te pup ..

Lilly spunea...

Interesanta reteta si sigur, tortul foarte bun.O zi buna!

Micul spunea...

Foarte faina reteta, iar tortul e tare apetisant.
Duminca placuta in continuare, iti doresc.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Foarte apetisant tortul,
o combinatie de vis!

Cristina spunea...

Arata foarte bine tortul. Cred ca e si foarte bun.

sarah spunea...

la mine piersicile sunt in sezon.o sa incerc si eu tortul asta.pupici

ghiocel07 spunea...

Interesanta bezeaua. O sa incerc si eu. Prajitura arata foarte bine si sigur este bunaaaaa....