joi, 26 august 2010

Prajitura de ciocolata cu crema engleza sau Entrement de chocolat

Ciocolata, ciocolata si inca o data ciocolata - ingredientul meu preferat, apoi vin pe locul 2, fructele.

Acest desert il facea soacra mea, de fiecare data cand se reuneau nepotii pentru o sarbatoare de familie . Pregatea totul cu o zi inainte si a doua zi le punea in farfurioare cu o crema engleza.

De multe ori, lucrurile simple sant cele mai bune, dar trebuie sa facem atentie la asezonare. Si eu am facut-o de cateva ori, pentru ca este simpla si pot da anumite arome ciocolatii (menta, ghimbir) apoi inlocuiesc crema engleza.
Avem posibilitatea de a face multe variante cu aceasta reteta de baza, mai ales ca nu avem nevoie de gelatina.

Ingrediente (am facut 9 portii):

Prajitura de ciocolata

- 250 g ciocolata amara

- 250 g unt moale la temperatura camerei

- 250 g zahar

- 4 oua

- 1 lingura de maïzena sau faina

Crema engleza - eu reduc un pic zaharul :

- 90 g zahar

- 4 galbenusuri de ou

- 300 ml de lapte

- 1 lingurita de esenta de vanilie sau un plic de zahar vanilat

Prajitura de ciocolata

Puneti ciocolata taiata in bucatele intr-o cratita sa se topeasca pe foc foarte domol, sau in bain-marie.

Incalziti cuptorul la 150°C.

Amestecati ouale cu zaharul, apoi faina, pana cand compozitia se albeste.

Dupa ce ciocolata s-a topit, adaugati untul moale de 4 ori, amestecati bine pana se omogenizeaza, apoi adaugati ouale cu zaharul. Omogenizati totul.

Daca utilizati o forma rotunda de diametru de 22 cm, timpul de coacere in cuptor va fi mai lung, pana la 2 ore. Daca forma nu este in silicon, inaite de a varsa compozitia, ungeti forma cu unt moale.

Umpleti formele cu aceasta crema de ciocolata. Daca aveti forme in silicon de muffins, nu trebuie sa le ungeti cu unt. Daca utilizati ramequin sau alte forme, ungeti cu untul moale si apoi depuneti crema cu o lingura. Nu le umpleti complet, pana la 2/3, pentru ca in cuptor volumul va mari, apoi va scadea cand le lasati la rece.


Intro tava sau intr-o oala cu peretii mai inalti, puneti apa fierbinte, depuneti formele acoperite cu aluminium, pentru a nu patrunde apa. Apa in tava trebuie sa fie la inaltimea compozitiei din forme, dar bineanteles sa nu depaseasca formele.

Lasati formele in cuptor la 150°C timp de 60 -75 minute. Intre timp, daca nivelul apei scade, varsati in tava apa fierbinte, pentru a fierbe foarte incet la bain-marie.

Scoateti formele din cuptor si lasati sa se raceasca 3-4 ore, dupa care le demulati, este operatia cea mai delicata, pentru ca textura este ca o spuma groasa.

Le puneti pe un platou si in frigider pana a doua zi, textura este diferita, prajitura este mai densa, simtiti mai bine ciocolata.

Crema engleza

Intr-o  cratita, amestecati cu o lingura de lemn galbenusurile cu zaharul si vanilia, apoi varsati laptele fierbinte, amestecati pana se omogenizeaza.

Apoi puneti cratita pe foc si amestecati domol cu lingura pana cand incepe sa clocoteasca. Nu lasati sa clocoteasca, retrageti imediat, pentru ca altfel galbenusul fierbe si se formeaza graunte ca si cand faceti branza.

Treceti crema printr-o strecuratoare fina si puneti la rece.

Serviti prajitura cu crema si cu fructe.

13 comentarii:

Micul spunea...

Superba.Cu siguranta ii va veni randul.
Te pup si/ti doresc o dupa amiaza cat mai frumoasa.

carnetul de retete spunea...

Multumesc Micule, iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

Lilly spunea...

Imi place.O imbinare perfecta de gusturi si consistente diverse.

carnetul de retete spunea...

Lilly si mie imi place.
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

CamiWitt spunea...

Buna rau pentru nervi si calmare. se retine. Mersi mult pt. reteta! Un sfirsit de saptamina minunat!Cami

carnetul de retete spunea...

Da, Cami, se spune ca ciocolata este buna cand esti deprimata, mi-e imi place tot timpul.
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

Craita spunea...

imi place la nebunie ce vad in farfuria ta:)m-ai dat pe spate cu acest desert

carnetul de retete spunea...

Este ceva simplu de facut, deci nici o problema pentru tine, Craita...

Lia spunea...

Nu degeaba blogul tau e ciocolatos :)

Alexandrina spunea...

Absolut delicios!! Superba reteta, multumesc!

carnetul de retete spunea...

Lia, in familie avem fiecare ingredientul preferat - fiul meu-fructele rosii, sotul meu-baba cu rom, iar eu ciocolata...

carnetul de retete spunea...

Alexandrina,multumesc pentru compliment si iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

Chriss spunea...

Felicitari pentru delicatesele pe care le faci.Arata bine si sigur este si foarte gustoasa.Toate cele bune si spor la bucatarit.