sâmbătă, 24 iulie 2010

Castraveti murati - Cornichons à la russe

Voi  face cateva muraturi, pentru ca dulceata am deja de anul trecut in camara. Am cautat castraveti, am gasit seminte pentru reteta ruseasca, sant mai mari si am sadit in gradina, acum am avut o cantitate mai importanta. Asta este prima mea recolta.

Aici in Franta au obiceiul sa-i faca in otet, castraveciori foarte mici si foarte condimentati.


Ingrediente :

- 1.3 kg de castraveti

- 2 litri de apa

- 150 g sare

- cateva tije de marar

- 2 cuisoare

- 0.5 litri de apa

- 0.5 litri de otet alb de vin

- 60 g zahar

- 2 lingurite de seminte de coriandru

Spalati si taiati capetele fiecarui castravete.

Puneti 2 litri de apa la fiert cu sarea. Cand clocototeste, varsati peste castraveti si lasati 12 ore sa macereze.


Apoi, spalati castravetii de apa cu sare, depuneti in borcane sterilizate. Repartizati aromatele in fiecare borcan.


Fierbeti 0.5 l de apa cu 0.5 de otet si 60 g de zahar.

Dupa ce a inceput sa clocoteasca, varsati peste castraveti pusi in borcane. Asteptati sa se raceasca zeama inante de a inchide borcanele.

Asteptati 10 zile inainte de a-i consuma. Puteti sa-i pastrati 6 luni intr-o camara la rece si intuneric. Daca vreti sa ii pastrati timp mai indelingat trebuie sa-i sterilizati 20 minute.

Am obtinut 2 borcane, deci 2 litri de muraturi.

Data viitoare, ii voi prepara diferit...

7 comentarii:

Lia spunea...

Seminte de coriandru ?
Mmmm,trebuie sa fie bun.Nu cred sa fi vazut pe la noi.
Eu pun boabe de mustar,hrean, frunze de marar si cimbru.In rest ii fac la fel.
Ii dau in dunst(sterilizare)20 de minute si tin
2-3 ani,fara probleme.
Felicitari pentru recolta.
Nu-i asa ca au alt gust cand sunt din gradina ta ?
Am pus si eu 2 borcane de 1,5 litrii.
Ma pufneste rasul cand ma gandesc ca inainte puneam cate 10 kg o data.
Acum doar pe masura ce se coc.

carnetul de retete spunea...

Inainte de a-i pune in borcan, o parte i-am mancat numai cu branza. Bineanteles ca au mai mult gust ai nostrii, pentru ca nu sant fortati in cultura, cu ingrasaminte.
Astept, sa mai adun inca vreo 2 kg si apoi ii voi murati. Este prima oara cand am pus castraveti in gradina, nu aveam nici o idee de cat o sa se faca.

CamiWitt spunea...

Ce te invidiez ca ai de unde recolta...Pune unul la camara, la anul mi-l pu-i la pachet. O seara feina sa ai! Cami

Anonim spunea...

Ce-mi place borcanelul....arata foarte fain cu castravetii in el, gustul castravetilor nici nu vreau sa ma gandesc ce bun trebuie sa fie, am vrut sa pun si eu anul asta dar m-am trezit tarziu si cu vremea care a fost mai mult rece, dar asta e, la anul daca suntem sanatosi. Hai sa ne vedem cand veniti la Geneva, noi apoi plecam in vacanta. Pupicei

carnetul de retete spunea...

Yafa, si aici este frig, am avut o perioada foarte calda. Noi vom veni la Geneva,sambata pe 31 juillet pentru a vedea concursul nautic - "Fête de la Rade" si focul de artificii.
Daca esti disponibila, pe 31 trimite-mi un mesaj.
Te pup si pe curand sau Vacante placute...

carnetul de retete spunea...

Cami, voi pune in camara, dar nu va tine un an, pentru ca nu am sterilizat borcanele...
Te pup.

ghiocel07 spunea...

Ce castraveciori interesanti! Asa de micuti si netezi. Sigur sunt deliciosi, desi nu sunt prietena cu coriarul.