marți, 20 iulie 2010

Brownies cu multa ciocolata si migdale...si cu inghetata de pere...


Astazi, am avut un pic de timp, aveam o pofta de o prajitura cu multa, multa ciocolata...a fost usor sa ma hatarasc pentru un brownies cu ciocolata si migdale.

Si apoi voi pune intr-o farfurie un patrat sau patratel, cu un pic sau cu multa inghetata...


Imi fac deja planuri, nu s-a racit inca si deja am inceput sa ciugulesc...

Ingrediente (pentru o placa de 20x28 cm):

- 175 g unt la temperatura camerei

- 150 g zahar, am folosit de zahar brun de trestie

- 200 g ciocolata amara, deci cu 70% cacao minimum

- 3 oua

- 50 g faina

- 100 g migdale in fulgi

- 50 g migdale intregi curatate de pielita

Ciocolata taiata in bucatele marunte le puneti la topit in bain marin. Migdalele in fulgi si cele intregi intr-o cratita pe foc domol, pentru a le da un pic de culoare si in acelasi timp mai multa aroma. Amestecati migdalele din timp in timp, pana cand prind culoare.

Intr-un saladier, puneti zaharul si 150 g unt moale, amestecati pana cand compozitia se albeste si devine ca o spuma.


Apoi, adaugati un ou, un pic de faina, amestecati. Repetati aceasta operatie de 3 ori.


Varsati ciocolata topita peste compozitie si amestecati, pana cand aceasta devine omogena.


Ungeti o tava dreptunghiulara de 20 x 28 cm antiadeziva, iar cu restul de unt topit si preancalziti cuptorul la 150°C.


In compozitie adaugati migdalele, amestecati, apoi depuneti in tava. Egalizati suprafata compozitiei si depuneti in cuptorul cald timp de 15 minute.

Compozitia nu va depasi 1.5 cm inaltime si cum nu va ramane mult timp in cuptor, va fi moale.

Dupa ce a copt, scoateti tava din cuptor si lasati prajitura sa se raceasca,

 dupa care o scoateti din tava si taiati in patratele.

Mi-e imi place brownies serviti cu o inghetata, in locul unei creme engleze, este un desert care se mananca foarte usor...

4 comentarii:

Naina spunea...

Foarte faina reteta. Inghetata de pere nu am mancat, dar mi-ar placea sigur. Te pup!

Anonim spunea...

Ce ciocolatos e brownis-ul tau, iar inghetata de pere e una din preferatele mele, asa ca desertul asta e sigur pe gustul meu!Pupicei

carnetul de retete spunea...

Naina, inghetata de pere este buna, mai ales in asociatie cu ciocolata. Te pup si iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

carnetul de retete spunea...

Yafa, imi place mult asociatia de pere cu ciocolata. Te pup si iti doresc un sfarsit de saptamana placut...
P.S. Cred ca vom merge la Geneva pentru focul de artificii...