miercuri, 16 iunie 2010

Sirop de agava, Extract de Stévia - edulcoloranti naturali - mica comparatie



As dori sa inlocuiesc zaharul, dar cum aspartamul este un edulcolorant artificial, prefer sa incerc edulcolorantii naturali.

Siropul de agava am vazut ca este din ce in ce mai folosit in anumite retete si pentru a inlocui zaharul.
Cum sant curioasa, am cumparat sirop d'agave si stevia in pastile, astfel am putut sa le gust.
Dupa cum spun pe eticheta, siropul de agava are o putere de indulcire de 2 ori mai mare decat zaharul.
Siropul de agava este seva unui cactus mexican, numiti de azteci " apa de miere ". este un zahar nerafinat cu un gust placut, pentru mine intre miere si caramel.
Despre siropul de agava, spun pe ambalaj ca il putem utiliza in iaurturi, bauturi calde si ca nu trebuie sa il fierbem in amestecuri sau coacem, sa-l punem la sfarsit in deserturi sau preparate sarate.


Ce m-a dezamagit este gustul  extractului de stevie - o pastila mica, are o putere de indulcire foarte mare, dar are un gust foarte pronuntat de reglisse - sau in romana am gasit traducerea de "lemn dulce".
Am sadit in primavara, cateva seminte de stevia, mi-a dat 2 plante, le-am sadit in gradina, cand s-a incalzit. Dar, avem o primavara rece si ploiasa, planta nu se dezvolta prea repede. Am gustat o frunza intr-adevar are un gust de miere, un gust bun, nu are o putere de indulcire foarte mare, dar nu simt acest gust de lemn dulce sau reglisse.
Astept sa creasca si voi face inca o incercare cu foile uscate.
 Despre extractul de stevia spune ca il putem utiliza in bauturile calde, dar nu putem sa gatim cu el. Si nu este bun pentru toate tipurile de diabet, scrie pe eticheta produsului.
Si inca ceva, citind eticheta de ingrediente : rebaudioside A, erythritol, xylitol, carboxy-méthyl-cellulose, stearate de magnesium, dioxide de silicium.Deci, o multime de ingrediente, deci in ce proportie acest edulcolorant este natural - nu stiu...
Am gasit un articol pe un blog francez interesant, daca santeti curiosi, iata linkul http://boiremanger.canalblog.com/archives/2010/07/09/18531490.html. Cand cumparati zahar in pudra continand stevia, uitati-va la procentaj," veti cadea de foarte sus"...

12 comentarii:

ralus spunea...

am vazut si la noi, la plafar, extract de stevia rebaudiana. maine cred ca merg sa vad... cu ce se mananca

Anonim spunea...

Incearca si stevia sub forma de picaturi, aia e ok :). Are doar extract de stevie, apa si glicerina.

maria spunea...

Buna

Pana la urma ai gasit ceva sa inlocuirsti zaharul din unele prajituri.
A inceput sa ma intereseze subectul pt ca fac destul de multe prajituri pt copii.

maria spunea...

Buna

Pana la urma ai asit ceva de inlocuit zaharul din prajituri?
Cel putin la unele...

carnetul de retete spunea...

Nu am gasit cu ce sa inlocuiesc zaharul, gustul nu este acelasi, iar unele produse nu suporta caldura...

Anonim spunea...

Xilitolul este cel mai bun, arata exact ca zaharul si are un gust usor rece,racoros! In plus este foarte bun si pentru dinti! SI este natural! Eritritolul si el este un indulcitor natural, din pacate nu am apucat sa il gust inca! Xilitolul il folosesc cu mare palcere, dar cand nu am xilitol atunci raman la stevie!

carnetul de retete spunea...

Eu am inceput sa foloses siropul de agava - indulceste de 2 ori mai mult ca si zaharul si putem sa il utilizam si pentru prajituri. Stevia exista in amestec su zaharul, dar nu reusesc sa ma obisnuiesc cu gustul ei anizat, am renuntat.

Anonim spunea...

Puteti inlocui zaharul cu un produs total natural si nerafinat si anume Panela. Acesta este obtinut din suc de trestie de zahar si are gust foarte bun, se poate utiliza si la cald (fierbere, coacere) si la rece, contine minerale si vitamine (acestea se pierd prin rafinare); se gaseste sub forma de pulbere si cuburi

carnetul de retete spunea...

Dar Panela este un zahar nerafinat obtinut din sucul de trestie de zahar - singura diferenta este ca zaharul alb este rafinat...problema este ca eu caut un inlocuitor al zaharului, pentru a reduce glicemia.

aly spunea...

Cristina, ai folosit siropul de agave la copt? sau cum l-ai folosit in retete? cand l-ai adaugat?
Si cum a ramas cu stevia cultivata de tine? Multumesc

carnetul de retete spunea...

Folosesc siropul de agava la indulcit ceaiul si cafeaua, nu am incercat la copt pentru ca este destul de scump, in medie 8 euros pe kg. Stevia am incercat-o, nu mi-a placut gustul. Am cumparat si stevia cu zahar, am reusit sa ma obisnuiesc pentru indulcit, dar este mult mai scumpa ca si agava.
Stevia cultivata a mers un pic, am obtinut frunze pe care le-am uscat, dar cum gustul nu imi place am renuntat. Iar planta, a ramas micuta, am fost dezamagita.

carnetul de retete spunea...

Intre stevia sau agava, prefer agava, are un gust de caramel.