marți, 22 iunie 2010

Conopida cu creveti à la norvegienne - Choux-fleur aux crevettes à la norvégienne

Aceasta reteta are un gust deosebit datorita sosului cu cognac si crevete, care ii da multe arome. Daca santeti curios si gurmet, puteti sa o incercati... Eu am facut-o deja de mai multe ori, cu diferenta ca o prepar cu mult sos...

Ingrediente (pentru 4 persoane):

- 1 conopida

- 30 g unt

- 1 bol de paine uscata

- 1 bol de crevete curatate

- 1 bol de lapte

- 3 linguri de cognac

- 6 linguri de smantana

- 1 lingurita de zahar

- sare si piper dupa gust

- cateva foi de patrunjel

Spalati si curatati conopida, taiati in buchetele si puneti la fiert in apa clocotita sarata timp de 20 minute.

Dupa ce conopida este fiarta, o strecurati si puneti pe un servetel de bucatarie sa se scurga de apa.

Prepararea sosului :

Puneti untul intr-o cratita pe foc domol, cand s-a topit adaugati painea si laptele. Amestecati din cand in cand. Asezonati cu sare, piper si zahar.

Adaugati crevetele curatate, cateva le pastrati pentru decor. Lasati sa fiarba pe foc domol 5 minute, amestecand din cand in cand.

Retrageti cratita de pe foc, adaugati cognacul si smantana, amestecati si puneti pe foc domol sa fiarba, pana sosul se ingroasa.

Puneti in farfurie bucatele de conopida, acoperiti cu sosul si crevete, precum si cu frunze de patrunjel.


5 comentarii:

Poppy spunea...

Arata incredibil de bine. Eu de cand locuiesc in Suedia nu ma mai satur de creveti, ii mananc oricum ar fi. Reteta ta trebuie sa fie foarte delicioasa..deja imi ploua in gura :) Am o intrebare doar: de ce se numesc á la norvégienne?

sara & Miki spunea...

E super reteta ta Cristina. O intrebare. Painea uscata poate fi inlocuita si cu pesmet sau trebuie sa fie bucati, care prin inmuiere probabil se leaga mai bine? Pupik.

carnetul de retete spunea...

Poppy, reteta se numeste asa, am gasit-o intr-o carte. Eu am facut 2 modificari: mai mult sos si conopida nu o fierb intreaga, o fierb in buchetele,astfel depune mai mult sos. Ce imi place cel mai mult este gustul crevetilor cu cognacul.

carnetul de retete spunea...

Sara, painea poate fi inlocuita si prin pesmet, dar prefer feliile de paine, inlatur coaja painii ca sosul sa fie omogen. Am utilizat si paine proaspata si paine uscata, da acelasi rezultat, pentru ca se imbiba de lapte si unt.
Painea, in final serveste ca sosul sa se ingroase repede, in plus este simplu de facut.

yafa spunea...

Imi place mult reteta asta, niciodata nu m-am gandit sa amestec conopida( poate ca nu le place la gasca)cu creveti. Rezultatul vizual e super. O zi insorita, la noi da semne de incalzire....