duminică, 2 mai 2010

Tocanita de vaca cu sos de vin rosu

Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 600 g carne de vaca
- 1 ceapa mare taiata marunt
- 2 morcovi cuaratati si taiati in rondele
- 2 catei de usturoi taiati marunt
- 2 pahare de vin (eu am folosit Murfatlar - Pinot Noir - Demidulce)
- 6 pahare de apa
- 4 linguri de ulei
- 1 foie de dafin
- sare si piper dupa gust
- 1 lingura de faina (eu am folosit faina de gaude - faina de porumb prajit)
Carnea de vaca o spalati, inlaturati grasimea si taiati in bucatele de 2x2 cm. Intr-o cratita puneti 4 linguri de ulei la incalzit si puneti carnea la prajit.

Intre timp curatati si taiati ceapa si usturoiul, precum si morcovii.
Dupa 5 minute, adaugati legumele si foia de dafin.
Lasati sa se prajeasca inca 10-15 minute dupa care varsati vinul si lasati sa fiarba inca 5 minute, dupa care sarati si acoperiti. Din cand in cand amestecati si cand lichidul scade, adaugati cate un pahar de apa.

Lasati sa fiaba pe foc domol, pana cand carnea este fiarta bine.
La sfarsit, inlaturati foia de dafin si puneti o lingura de faina, amestecati bine si lasati inca 5 minute.

Aceasta reteta am servit-o cu cartofi sfaramati cu usturoi si patrunjel...
Timpul total de fierbere a fost de 1 ora jumate, depinde de calitatea carnei, cateodata trebuie un timp mai lung.
Cu cat carnea este fiarta timp mai indelungat pe foc domol, cu atat este mai buna.
Puteti pregati aceasta reteta in cantitate mai mare, pentru ca a doua zi este si mai bun sosul si carnea.

Niciun comentariu: