duminică, 9 mai 2010

Ardei umpluti la cuptor - reteta in imagini pas cu pas si timp de preparare indicat

Cu aceasta metoda, ardeii si-au pastrat forma si culoarea, iar carnea si orezul le-am fiert si asezonat inante de a umple ardeii, astfel le-am asezonat cum imi place... Pot sa spun ca mi-au reusit ...


Ingrediente - pentru 6 ardei mijlocii :

- 6 ardei (sant mai mari decat ardeii unguresti)

- 1 ceapa mare tocata

- 120 g orez

- 1 conserva de rosii tocate sau 4 rosii curatate de coaja si tocate

- 500 g carne de porc tocata (puteti utiliza si carne de vita sau pui)

- sare, piper, ardei iute in praf dupa gust

- 1 lingurita de zahar

- 4 linguri de ulei

- pentru a servi - smantana sau yagourt gras tip grecesc

Spalati, taiati palaria, curatati semintele ardeilor. Am taiat la 2 cm capacul ardeiului.

Intr-o cratita puneti 2 linguri de ulei, dupa ce este cald, adaugati ceapa tocata, lasati sa se caleasca timp de 3 minute.

Spalati orezul, scurgeti de apa si puneti peste ceapa, lasati inca 3 minute, amestecati.

Dupa care varsati rosiile, lingurita de zahar, sarati si piperati. Adaugati un pahar de apa, lasand sa fiarba inca 10 minute.


Cand apa s-a redus, adaugati carnea tocata, amestecati bine cu celelalte ingrediente, pentru ca si carnea sa ramana aglomerata, sa faca un bloc.

Lasati la prajit 5 minute, dupa care varsati inca 1 pahar de apa.Lasati inca 10 minute, apa s-a redus, iar carnea este fiarta, asezonati inca o data cu sare, piper, ardei iute dupa gust.

Personal, nu imi place sa gust si sa asezonez cand carnea nu este fiarta...

Puneti la incalzit cuptorul la 200°C.
Depuneti pe fundul oalei, umplutura de carne si apoi umpleti ardeii.
Daca va mai ramane umplutura o depuneti intre ardei, astfel ca sa ramana in pozitie verticala, sa nu se rastoarne.


Adaugati 2 pahare de apa, acoperiti cu capacul si lasati in cuptor 1 ora.


Dupa 1 ora, i-am scos din cuptor, depus pe o farfurie si servit cu smantana. Cum au fost in cuptor, intr-o oala acoperita, a fiert inabusit, iar culoarea si aspectul s-a pastrat.


Am uitat sa spun ca am presarat patrunjel tocat, la sfarsit, cand am pus in farfurie...

2 comentarii:

Olgutza spunea...

Ce bine arata.. abia astept sa apara ardeii romanesti sa fac si eu :)

Micul spunea...

Arata, foarte, foarte bine.Am sa incerc si eu reteta.
O zi frumoasa sa ai.