miercuri, 21 aprilie 2010

Cartofi à la suédoise sau cartofi acordeon crocanti

Am inca o problema cu numele acestei retete - eu o cunosc sub numele de "pommes de terre à la suédoise", aceiasi reteta am gasit-o in multe variante pe bloguri.

Am facut-o deja de mai multe ori, dar am incercat sa reduc cantitatea de unt si am presarat 5 minute inainte de a scoate cartofii din cuptor, fie branza (parmesan, gruyère), fie ierburi aromatice. Dar cel mai des, i-am facut natur, ca si garnitura de legume.


Ingrediente (pentru 4 persoane):

- 12 cartofi nesfaramiciosi  mijlocii

- 2 linguri de ulei

- 25 g unt

- sare si piper dupa gust

Preancalziti cuptorul intre 150°-180°C.

Curatati si spalati cartofii. Stergetii cu un servetel pentru a fi uscati.

Depuneti cartoful pe o lingura si taiati in felii de o jumatate de cm de grosime.
Cum il taiati pe lingura, cartofii nu se taie dintr-o parte in alta, feliile raman unite.
Acest sfat, a fost preluat de mai milte bloguri, dar fara sa spuna sursa, de aceea imi permit sa le reamintesc cateva reguli de bun simt - cand preluati ceva de pe blogul meu, ar fi bine sa faceti un link sau sa dati sursa.


Puneti uleiul intr-o tava de marime mijlocie, depuneti cartofii taiati si o bucatica de unt pe fiecare cartof.


Puneti tava in cuptor 20 minute, dupa care cu o lingura sau o pensula, depuneti untul si uleiul pe fiecare cartof, sarati si piperati si lasati in cuptor inca 25 m.


Daca veti sa depuneti parmesan sau alt tip de branza, presarati branza si lasati in cuptor inca 5 minute.

7 comentarii:

Simona in bucatarie spunea...

Arata foarte bine.Sigur o sa fie pe placul baietilor mei.

Anonim spunea...

Arata tare bineee!!!Intotdeauna vin cu mare drag pe blogul acesta ,tot timpul am ceva de invatat!Multi pupici MARE DOAMNA!florinela.

carnetul de retete spunea...

Multumesc Florinela, imi pare bine ca gasesti ce doresti pe blog.
Te pup,Cristina .

Gabriela spunea...

Arata foarte bine,si ai retete minunate pe blog,brava!am sa mai revin!

carnetul de retete spunea...

Cand vrei Gabriela, imi face placere ca iti place ce fac.
Multumesc...

truedelights spunea...

Bine te-am gasit. Am postat si eu reteta de cartofi pe blogul meu ,cu aceeasi tehnica de taiere, dar cu ceva ingrediente diferite, asa cum am vazut-o la Miha pe care o urmaresc pe bucataras.ro.Nu cred ca ma fac in vreun fel vinovata ca ea sau e-retete s-au inspirat de la tine! Eu am modificat postul si am facut legatura si spre reteta ta.As fi facut legatura de la inceput, asa cum fac mereu, dar nu am gasit pe google la reteta cartofi hasselback si numele tau- dovada ca tu ii numesti altfel.
Oricum ar fi , reteta e grozav de buna!
Numai bine iti doresc!

Unknown spunea...

aARTA foarte bine gust grozav buna .