joi, 18 martie 2010

Nems - Rulouri imperiale - Reteta culinara chinezeasca

Ne place foarte mult bucataria chinezeasca. Si cum am cumparat mai multe ingrediente, voi continua cu aceasta tema. Reteta am gasit-o pe net.


Ingrediente (pentru 10 rulouri):
- 100 g carne de porc in filet
- 1 lingura de sos soja
- 3 lingurite de Maïzena
- 100 g crevete curatate si fierte
- 1 albus de ou
- 4 cepe verzi sau 10 cm de tulpina de praz
- 100 g  muguri de soia
- 1 morcov micut - 50 g
- 1 lingurita de sare
- 10 galete de orez
Taiati porcul in lamele subtiri. Amestecati 1 lingurita de Maizena cu sosul soja si puneti carnea de porc la marinat.
Taiati crevetele in bucatele si amestecati albusul de ou cu restul de Maizena, apoi amestecati cu crevetele si puneti in frigider.
Spalati mugurii de soja, curatati ceapa si taiati in fideluta (eu am folosit praz - pentru ca nu am avut ceapa verde).
Curatati si taiati in fasii foarte subtiri morcovii.

Incalziti 2 linguri de ulei intr-o cratita, prajiti timp de 2 minute carnea de porc, apoi rezervati pe o farfurie.
Puneti restul de ulei, cand este foarte cald, puneti prazul sau ceapa si mugurii de soja, sarea, porcul si crevetele timp de 1-2 minute la prajit, amestecati bine.
Puneti intr-un castron apa calduta, puneti o galeta la inmuiat. Cand galeta este supla, depuneti pe o plan de lucru umezit, galeta, apoi depuneti 2 linguri de umplutura.



Rulati un pic la mijloc, apoi bordurile le pliati, le aduceti inspre mijloc si continuati sa le rulati.
Intr-un wok sau intr-o baie de friptura puneti ulei, cand este incins puneti galete, una dupa alta, pentru a nu se atinge intre ele, pentru ca altfelse lipesc intre ele. Cand capata culoare sant gata.
Inainte de a le servi, le puneti a doua ora in uleiul incins, pentru a fi foarte crustiante. Depuneti pe o farfurie si o hartie absorbanta.

4 comentarii:

Lena spunea...

Foarte interesanta reteta, doar o mica intrebare - unde se gasesc aceste galete de orez?

carnetul de retete spunea...

Aici le-am cumparat la Carrefour in reionul de produse asiatice. Dar am facut o cautare pe internet pentru galetele de orez si am gasit ca in Bucuresti se vand in multe magazine numite MEGA IMAGE. Am gasit si un sit pe internet care vinde produse asiatice in Romania.

Lena spunea...

Multumesc Mult!
Chiar le cautam si cred ca le-am trecut cu ochii, desi am Mega Image si Carrefour la 2 pasi :)
Am vazut cateva retete cu aceste galete si mi se par super interesante si sanatoase.

carnetul de retete spunea...

Cu placere, Lena. La inceput imi era frica sa nu se desire, cum sant foi uscate, dar se manipuleaza usor dupa ce sant inmuiate.
Iti doresc o zi placuta ...