luni, 15 februarie 2010

Clatite umplute la cuptor cu branza si stafide

Aceasta reteta, de origine austriaca, am gasit-o intr-o carte de bucate numita  "La cuisine avec les yaourtières, crêpières, Gaufriers, Sorbetières" - de Françoise Bernard, 1980. Imi plac foarte mult clatitele umplute si apoi  trecute in cuptor, deci am incercat aceasta reteta.
Ingrediente (pentru 4 persoane):
Pentru clatite groase:
- 150 g faina
- un varf de sare
- 30 g unt sau 2 linguri de ulei
- 3 oua
- 1/4 l apa + lapte
- 50 g smantana dulce
- 60 g zahar
Pentru umplutura :
- 150 g branza dulce
- 60 g zahar
- 2 oua
- 30 g stafide
Puneti stafidele in apa sau un rom pentru a se umfla.
Preparati aluatul de clatite. Am pus toate ingredientele intr-un robot si am amestecat pana cand aluatul a devenit omogen.
Preparati umplutura.
Separati galbenusul de albus.
Amestecati branza cu zaharul si galbenusuri, adaugati stafidele, apoi albusurile de ou batute in spuma.
Incalziti cratita, ungeti cu un servetel imbibat in ulei cratita, apoi varsati aluatul si prajiti clatitele. Veti obtineti 8 clatite mai groase.
Pe fiecare clatita puneti in centru o lingura de umplutura si impaturiti clatitele, puneti intr-un vas in cuptor foarte cald, timp de 10 minute.
Presarati zahar si serviti calde, 2 pe persoana.

4 comentarii:

Anonim spunea...

printre preferatele mele!

www.bucataria-sylviei.ro spunea...

Extraordinar arata !!Cristina ce branza dulce ai pus? As fi curioasa ce branza de aici seamana cu branza de vaci romaneasca ? Merci, pupici .

carnetul de retete spunea...

In Franta utilizez branza proaspata marca "La Bressane"- fromage frais en faiselle, moulé à la louche - 6 % materii grase. O pun la scurs,o utilizez a doua zi si cateodata mai adaug branza mascarpone, devine mai onctuoasa. De obicei nu utilizez nici branza, nici lapte, nici smantana lejere, prefer intregi in grasime...

Narnia spunea...

Arata grozav. Tebuie sa le incerc si eu, ale mele nu au ajuns niciodata pana la cuptor. O sa le fac intr-o zi cand sunt singura acasa, pana vin baietii.
Un week-end placut, Cristina!