duminică, 31 ianuarie 2010

Placinta cu mere

Plecand de la prajitura cu branza, am facut una cu mere.
Deci, diferennta este ca merele nu sant rase si le-am taiat just inante de a le pune in tava de copt, amestecate cu lamaie, astfel au pastrat o culoare aurie. Aceiasi culoare as fi obtinut daca as fi utilizat un compot de mere, dar am preferat in bucatele, astfel umplutura este mai voluminoasa.

Ingrediente:
Pentru aluat :
- 500 g faina
- 1 plic de  drojdie uscata
- 150 g zahar
- 150 g unt
- 2 oua
- 10 linguri de apa rece
- un varf de sare
Pentru umplutura :
- 1.5 kg mere (eu am folosit Boskoop)

- 150 g zahar

- 1 lingurita  zeama de lamaie
- 1 lingurita de scortisoara in pudra (in optiune, daca doriti)
 Puneti faina intr-un saladier, adaugati drojdia, amestecati. In centru, puneti zaharul, sarea, ouale, untul taiat in bucatele, apa si amestecati pana cand devine un aluat omogen si se desprinde de de degete.Puneti la rece timp de 30 minute, invelit intr-o foaie de plastic.

 Incalziti cuptorul la 160-180°C.
Ungeti o tava de 20 x 30 cm cu unt topit, daca nu este antiadeziva.
Impartiti aluatul in doua parti, una mai mare.

Intindeti partea mai mare de aluat si depuneti in tava si pe borduri.
Curatati merele, taiati in cubulete, amestecati cu lamaia, adaugati zaharul si scortisoara.

Depuneti aceasta compozitie peste aluat si acoperiti cu al doilea strat de aluat.

Puneti in cuptor timp de 1 ora, faceti testul scobitorii.
Este gata cand scobitoarea o scoateti uscata, lasati sa se raceasca, rasturnati prajitura, presarati zahar fin si decupati in bucatele.

5 comentarii:

carnetul de retete spunea...

1 commentaires:

David Octavian spunea...

Arata minunat.Abia astept sa vad reteta.Tocmai ma gandeam sa ma duc si eu in bucatarie sa fac o placinta cu mere. Gand la gand. :)
31 ianuarie 2010, 16:01

Mariana spunea...

Ce bine arata prajiturica ta!

ellis spunea...

Arata foarte bine, cu multa umplutura de mere proaspete!

Sylvia spunea...

Minunat arta, o reteta ecelenta am si salvat-o !

Tivadar Emanuel spunea...

arata extrem de bunaaaaaaaaa!
Testul cu scobitoarea imi aminteste de vremurile de demult cand eram acasa si o asistam pe maica-mea la realizarea prajiturilor! :)