marți, 8 decembrie 2009

Terina de peste cu surimi

Daca nu pot sa calatoresc in realitate, voi calari gustand ce se mananca in diferite tari.
Saptamana trecuta, am facut cateva retete italiene : o supa minestrone, pizza bolognaise, de lasagne.
Dar, aceasta saptamana voi face un pic de retete din nord : rutabaga in rosti, in gratin si rutabaga pai. Este o leguma care se apropie de nap sau gulii. Pana acum nu am gustat aceasta leguma, dar voi vedea deja gustul si apoi voi stii ce mi-ar place sa gatesc.
Aceasta reteta am facut-o deja de 2 sau 3 ori, pentru ca este usoara si buna.
Ingrediente (pentru terina de 1l):

- 350 g fileuri de peste - merlan, carrelet,mihalt sau somon
- 2 albusuri de ou
- 20 cl smantana lichida
- 25 frunze de spanac
- 2 linguri de frunze de patrunjel
- piper si sare dupa gust
Spanacul il spalati si inlaturati petiolul. Puneti la fiert intr-o oala cu apa clocotita sarata timp de 2-3 minute. Scoateti frunzele, punetile intr-o strecuratoare sub un robinet cu apa rece . Lasati frunzele sa se strecoare.
Punand frunzele din apa calda in apa rece, pastram culoarea verde a frunzelor.

Taiati in bucatele fileul de peste,curatati de oase, mixati pana cand devine foarte fin.
Adaugati albusurile, amestecati in mixer pana cand devine ca si o maioneza.Asezonati cu sare si piper sau piper de Cayenne.

Intr-un saladier puneti apa rece cu gheata.
 Puneti piureul de peste intr-un saladier mai mic si apoi in saladierul cu gheata. Cand amestecati smantana, piureul trebuie mentinut foarte rece, ca piureul sa nu se taie.Amestecati piureul de peste cu smantana, pana cand compozitia devina omogena.

Intr-un plat de terina, ungeti cu unt peretii vasului si garnisiti cu frunzele de spanac.
Invelim cateva bucati de surimi cu frunze de spanac.
Punem un strat de piureu de peste (jumatate din compozitie), apoi asezam bucatile de surimi invelite.

Restul de frunze de spanac si patrunjelul le mixam si se amestecam apoi cu restul de piureu.
Puneti cu o lingura restul de piureu, egalizati, acoperiti cu frunzele de spanac.

Puneti in tava cuptorului apa si incalziti cuptorul la 150°C.
Cand cuptorul si apa din tava este fierbinte, puneti platul de terina acoperit cu o foie sulfurizata.

Lasati in cuptor in bain-marie timp de 1.20 minute minimum.
Controlati cu un cutit, daca este fiert, lama cutitului va iesi uscata, cand il infingeti in piureu.
Asteptati sa se raceasca, rasturnati pe un platou si taiati in felii.


Un comentariu:

truedelights spunea...

Interesante retete cu surimi.De curand am descoperit si eu in Romania asa ceva si mi-au placut mult de tot, dar nu prea stiam ce sa gatesc cu ei!Prima data i-am facut...pane.Acum am inspiratie de la tine!
Numai bine!