duminică, 13 decembrie 2009

Crème brûlée - Crema arsa

Una dintre cele mai simple retete este crema arsa sau brule. Am incercat-o de mai multe ori, regretul meu este ca un am o flacara, trebuie sa fac caramelul pe grilul cuptorului. Ideal este ca crema sa fie foarte rece si just un strat de caramel crocant la suprafata.
Poate fi facut-o cu lapte integral si smantana lichida, dar cel mai bun este cu smantana lichida, dar este si mai gras.Fac acest desert pentru Francois, dar lui Stefan nu ii plac cremele in general, doar cand sant cu fructe le adora.
Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 4 galbenusuri de ou
- 20 cl lapte integral
- 20 cl smantana lichida 30-35%MG
- 60 sau75 g zahar - depinde de gustul fiecaruia
- vanilie- pastaie sau 1 plic de zahar vanilat sau 1/2 aroma de vanilie lichida
- 4 lingurite bombate de zahar de trestie pentru caramel
Incalziti laptele si smantana intr-o oala, cand incepe sa clocoteasca opriti focul si adaugati vanilia intreaga, despicata in doua.
Amestecati zaharul cu galbenusurile de ou pana compozitia se albeste.
Lasati vanilia sa se infuzeze timp de 10 minute, dupa care luati semintele si le puneti in lapte.
Varsati peste galbenusuri laptele, amestecati bine, evitati sa faceti spuma.
Preancalziti cuptorul la 100°C.
Puneti crema in fiecare plat,crema nu trebuie sa depaseasca 3 cm de grosime.
Puneti in cuptor timp de 1h-1h15minute, pana cand crema se prinde.
Pentru ca sa obtineti o creme buna, trebuie sa fie coapta la o temperatura scazuta timp indelungat.
Lasati sa se raceasca in frigider 4 ore, dupa care preancalziti cuptorul in pozitia gril, presarati zaharul pe crema si introduceti in cuptor timp de 1 minute, in partea de sus a cuptorului, pana cand zaharul incepe sa prinda culoarea caramel.
Ideal este sa utilizatui o flacara, astfel caramelul este cracant, iar crema ramane rece.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Promit ca zilele astea o voi incerca. In prima faza, cand am dat de reteta ta am crezut ca este clasica "Crema de zahar ars" (scuze de cacofonie). Mi se pare interesanta si o voi prepara dupa indicatiile tale. Daca imi reuseste, imi dai voie sa o public si pe blogul meu ? Cu multumirile si trimiterile la blogul tau (evident) :P

carnetul de retete spunea...

Incerc sa traduc motamo, cand ma plimb pe situri, gasesc retete care au titlul traduse in intregime, sau pe jumatate, las fiecaruia sa o traduca cum vrea, eu am scris si denumirea de origine in franceza.
Cu bine, Cristina