luni, 23 noiembrie 2009

Supa frantuzeasca de ceapa

Aceasta reteta o am de la soacra mea. Cea mai cunoscuta este cea cu branza gratinata si cu paine. Am incercat sa mananc o data, dar nu-mi placea painea imbibata de supa si nici nu este prea usor sa tai painea cu o lingura.
Eu prefer sa fac aceasta supa cu mai putina ceapa, dar adaug cartofi si crutoanele le servesc separat.Exista cel putin 6 variante, variante in care supa este strecurata si se mananca numai zeama ingrosata cu un bechamel sau cu un pic de lapte.
Daca veti incerca sa le faceti, veti vedea imediat diferenta.
Ingrediente (pentru 6 persoane):
- 500 g ceapa taiata in fidea
- 60 g unt
- 2 linguri de faina
- 1.5 l de bulion de vaca
- 1 pahar de vin alb sec
- 4 linguri de smantana
- 2 galbenusuri de ou
- sare si piper dupa gust
- 6 felii de paine uscate (de a doua zi)
Puneti intr-o oala, 40 g unt la topit, adaugati ceapa taiata si lasati timp de 10 minute sa se caleasca pe foc domol. Amestecati din cand in cand sa nu se prinda si acoperiti.
Adaugati 2 linguri de faina, amestecati bine si lasati sa se prajeasca inca 2-3 minute.
Varsati peste ceapa, bulionul de carne, dupa care lasati sa clocoteasca pe foc domol timp de 20 minute.
Intre timp, faceti crutoanele. Inlaturati coaja si taiati painea in cubulete. Intr- o cratita puneti 20 g unt, puneti painea si amestecati, lasati pana cand sant bine colorate.
Amestecati intr-un bol : galbenusurile, vinul si smantana, varsati in aola cu ceapa si bulion, amestecati bine si aratati fierberea.
Serviti supa calda cu crutoanele de paine, alaturi pe o farfurie, astfel crutoanele raman crocante.

Niciun comentariu: