duminică, 15 noiembrie 2009

Cotlet de vitel imbracat in verde

Aceasta reteta am vazut-o pe France3, intr-o emisiune culinara, realizata de un sef. Si in mod foarte discret, François mi-a propus sa cumpere carnea, in speranta ca va gusta acelasi lucru. Deci, m-am pus la lucru, respectand toate etapele si sfaturile, am reusit-o. Problema a fost ca cotletele pe care mi le-a cumparat si cele pe care le-am vazut la tv, nu aveau aceiasi marime, era de simplu la dublu. Deci am facut pentru 2 , dar cu legumele pe care le-am avut in garnitura, nu a fost nici o problema.
Crusta de legume nu este seaca si carnea este foarte moale, o culoare roz deschis. Cum am facut crusta pentru 4, mi-a ramas jumatate, dar nu este pierduta, o voi pune in congelator.
Acest fel de macare, puteti foarte bine sa-l pregatiti pentru Craciun sau Revelion.
Puteti sa pregatiti carnea si crusta inainte, puneti carnea 3 minute sub gril pentru a se incalzi si serviti cu o garnitura de legume.
Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 4 cotlete de vitel de 150-200 g fiecare sau 2 de 350-400 g fiecare.
- 1 bol de foi de patrunjel
- 80 g unt moale
- 200 g de miez de paine
- 1 lingura de ciuperci seci
- 2 catei de usturoi
- 3 linguri de ulei
- sare si piper.
Curatati si inlaturati inima usturoiului, taiati in petale. Intr-o cratita mica, puneti ulei, si cand este incins adaugati usturoiul, lasati pana cand prinde culoare. Scoateti din ulei si depuneti pe o hartie absorbanta.
Puneti la prajit patrunjele frunze, lasati 1 minut, pana cand se usuca si nu mai este apa. Depuneti pe hartia absorbanta.
Ciupecile uscate le-am pus intr-un bol cu apa calda timp de 30 minute, nu trebuie sa fie complet rehidrattare, dupa care le-am strecurat si le-am pus intr-o cratita cu un pic de ului, pentru a le praji si a inlatura apa, foarte repede 1 minut.
Puneti in mixer miezul de paine, usturoiul, patrunjelul, , untul moale, sare si piper. Mixati, pana cand devine omogen.
Depuneti compozitia intre 2 hartie de copt si trecati ruloul pentru a intinde compozitia de o grosime de 4-5 mm. Puneti in congelator compozitia intre cele 2 hartii timp de 10 minute minimum pentru a se intari.
Preparati carnea.
Intr-o cratita puneti uleiul la incins, sarati si piperati carnea pe o fata si puneti la prajit, aproximativ 3 minute, pana cand capata culoare. Presarati pe cealalalta fata, sare si piper, intoarceti pentru a se praji pe a doua fata. Dupa 2 minute, este gata. Atentie, cand manipulati carnea, nu impungeti cu furculita ca sucul carnii sa nu iasa. Asezonati, just inainte de a praji ca daca nu, sarea va face ca sucul sa iasa. Deci, totul la ultimul minut.
Preancalziti cuptorul pe pozitia gril sau 210°C.
Scoateti compozitia verde din congelator, decupati forma carnei cu un cutit si depuneti
compozitia pe fiecare bucata de carne.
Puneti intr-un plat care merge in cuptor, lasati 3-4 minute, pana cand compozitia devine moale si carnea s-a incalzit.
Serviti imediat cu garnitura de legume dorita.

Niciun comentariu: