duminică, 4 octombrie 2009

Unt de casa

Astazi, aveam nevoie de unt, dar cum era dumineca dupa-masa, supermarketul era inchis.
Locuiesc intr-un sat, dar la 300 m am un supemarchet de doua ori mai mic decat Auchan, dar gasesc tot ce-mi trebuie.
Aveam smantana, stiam ca daca trebuie sa fac frisca nu trebuie sa o bat timp indelungat, pentru ca voi obtine unt. Deci, am incercat cu o cantitate mica si in 5 minute cu mixerul am obtinut untul.
Ingrediente :
- 200 g smantana dulce 35% materii grase

Am pus in recipientul inalt al mixerului smantana, am folosit o viteza mica si dupa 5 minute smantana s-a separat in unt si laptele mic (nu stiu cum se spune exact).

Am pus totul intr-un castron si am scurs lichidul, la sfarsit am presat cu o lingurita sa scot toata apa din unt.
Vroiam sa fac unt parfumat cu usturoi si patrunjel, ca sa asezonez legume fierte, fripturi, sau melcisori la cuptor.
Am cantarit, am obtinut 100 g unt pe care pot sa-l folosesc imediat.

Niciun comentariu: