joi, 15 octombrie 2009

Unt cu patrunjel si usturoi

Acest tip de unt se foloseste foarte mult in bucataria franceza.
De exemplu il utilizam pentru diferite farse pentru melci, stridii, scoici, pulpe de broscute...
Sau si mai simplu, punem un pic de unt parfumat pe un gratar, in loc de sos. In plus este mai dietetic, pentru ca nu este incalzit ca in friptura.
Sau cel mai simplu, daca vrem sa facem legume, dupa ce le-am fiert, adaugam un pic de unt, lasam un pic sa se prajeasca si serviti imediat.
Ingrediente :
- 250 g unt
- 36 g usturoi
- 30 g patrunjel frunze
- 5 g sare
- 2 g piper
Spalati patrunjelul, asteptati sa se usuce de apa. Curatati cateii de usturoi, inlaturati inima.
Intr-un mixer, puneti patrunjelul si usturoiul, tocati foarte marunt. Adaugati untul, sarea si peperul, amestecati din nou..
Daca nu aveti mixer, tocati marunt usturoiul si patrunjelul si amestecati toate ingredientele, avand grija ca untul sa fie moale, pentru a amesteca mai usor.
Acest unt il putem pastra in refrigerator sau in congelator, il punem in forma de carnat, invelit in foi de plastic alimentare si taiam un pic cand avem nevoie.

2 comentarii:

Anonim spunea...

De 2 luni urmaresc blogul tau si imi place pentru ca gasesc retete deosebite.Am vazut ca in Franta se mananca melcisori umpluti. As dori sa stiu cum se curata melcisorii, pentru ca as vrea sa incerc sa fac acasa.
Merci.
Cristian

truedelights spunea...

Bun untul tau! Azi am incercat si eu.Te astept sa vezi ce a iesit!
Pa pa!