sâmbătă, 31 octombrie 2009

Speculoos

Acesti biscuiti sant originari din Flandra, sant oferiti copiilor de Mos Nicolae. Se servesc de obicei cu cafea in restaurante si braserii. Numele de spéculoos ar veni din cuvantul latin "species" care inseamna aromates sau épices in franceza. De mult timp am vrut sa incerc acest biscuit, am gustat deja, dar le-am cumparat sau cu o cafe, sapatamana trecuta. Este un biscuit sec, taiat dreptunghiular si cateoadata are desene date de forma in care au fost facuti.
Reteta am preluat-o dintr-un site belge http://www.labonnetable.be/.
Cu acesti biscuiti voi face o alta reteta, de data asta de origine italiana- Tiramisu cu speculoos si pere.

Ingrediente:
- 500 g faina
- 150 g unt
- 2 oua
- 300 g zahar brun
- 1 lingurita de aromate amestecate (scortisoara si cuisoare in pudra)
Intr-un bol mare, amestecati zaharul, untul, aromatele si ouale. Incorporati progresiv faina.
Cand aluatul este omogen, il inveliti intr-un foie de plastique alimentar si il puneti la rece minimum o ora.
Pe un blat, puneti aluatul si intindeti-l dupa care il decupati cu forme sau cu cutitul, in forma de dreptunghi.
Puneti pe o tava acoperita cu o foaie de copt, in cuptorul cald la 175°C, timp de 10 minute. Dupa care, le scoateti din cuptor si le lasati sa raceasca pe un gratar.
Am facut 2 placi de cuptor.

2 comentarii:

Loriana spunea...

De mult caut o reteta de acest gen, ce ma bucur ca am gasit-o! Trebuie sa o incerc neaparat, pare foarte usoara si rapida!

Stefan spunea...

Dar de pasta de speculoos Belgium Treasure care se gaseste mai nou in Romania in Magazinul Leonidas din Beller(Piata Dorobanti) si Bacania COCO stiti?Eu o stiu si va zic...ESTE DE-A DREPTUL CRIMINALA!!!:p