duminică, 11 octombrie 2009

Supa thaï de pui

Cum sant curioasa, imi plac multe stiluri de preparate culinare. Am incercat o supa thailandeza, pentru ca am gasit ingredientele mai usor. Dar, cred ca voi incerca sa fac si o supa chinezeasca.
Va las sa judecati singuri daca este sau nu buna, deci reteta este ...

Ingrediente:
- 1 lingura de ulei
- 1 catel de usturoi tocat
- 2 bucati piept de pui taiat in fasii subtiri
- 1 lingurita curcuma macinata
- 1 conserva de lapte de cocos de 40 cl
- 50 cl bulion de pasare cald (apa + 1 cub de bulion)
- 25 g unt
- 2 linguri de suc de lamaie
- 50 g fidea pentru supa
- 3 linguri de ceapa verde tocata sau de ciboulette
- 3 linguri de patrunjel tocat
- sare si piper dupa gust
- 2 linguri de nuca de cocos seaca
- 1 ardei iute fara seminte si tocat marunt
Intr-o oala sau un wok, incalziti uleiul, prajiti timp de 1 minut usturoiul tocat, apoi adaugati carnea de pui taiata marunt cu 1 lingurita de curcuma. Amestecati bine si lasati sa se prajeasca timp de 5 minute.
Adaugati laptele de cocos, bulionul de pasare, sucul de lamaie si untul. Dupa 5 minute adaugati fideaua, acoperiti si lasati sa fiarba pe foc domol inca 10 minute.
La sfarsit, adaugati cepa tocata si ardeiul iute, lasati sa fiarba 5 minute.
Intre timp, prajiti intr-o cratita mica, nuca de cocos seaca, amestecati tot timpul, sa nu prinda culoare.
Serviti supa cu nuca de cocos si patrunjel.

Mi s-a pus o intrebare in legatura cu nuca de cocos seaca si cu curcuma. Am raspuns in comentarii, dar voi ajuta la sfarsitul retetei unele precizari.
Nuca de cocos seaca e nuca razuita si uscata.
Curcuma este cateoadata confundata cu safranul sau sofranul, pentru ca are o culoare galben-portocaliul. Gustul un pic piperat (am gustat), se utilizeaza in general pentru a colora alimentele si in amestec cu alte aromate pentru a face curry.
Este la originea colorantului galben alimentar industrial E100 - CURCUMINE.
Se poate inlocui in reteta cu safranul(sofranul) - doar cateva filamente pus a se infuza cu 2 ore inainte in laptele de cocos, va da acelasi rezultat, dar supa va fi mai aromata.
Cand cumparam safranul(sofranul),un condiment foarte scump, trebuie sa facem atentie cand il gasim in pudra, pentru ca cateoadata este inmultit cu curcuma. Deci, daca cumparati safran(sofran), mai bine cumparati in filamente, nu in pudra.

3 comentarii:

Mrs. Green Foot spunea...

Tare imi face cu ochiul supa aceasta, cred ca este tare buna. Spune-mi te rog cu ce as putea inlocui curcuma, nu am vazut nicaieri acest condiment. Iar nuca de cocos seaca e cumva nuca de cocos razuita si uscata?
Mersi!

carnetul de retete spunea...

Voi incerca sa raspund.
Nuca de cocos seaca e nuca razuita si uscata.
Curcuma este cateoadata confundata cu safranul, pentru ca are o culoare galben-portocaliul. Gustul un pic piperat (am gustat), se utilizeaza in general pentru a colora alimentele si in amestec cu alte aromate pentru a face curry.
Este la originea colorantului galben alimentar industrial E100 - CURCUMINE.
Se poate inlocui in reteta cu safranul - doar cateva filamente pus a se infuza cu 2 ore inainte in laptele de cocos, va da acelasi rezultat, dar supa va fi mai aromata.
Cand cumparam safranul,un condiment foarte scump, trebuie sa facem atentie cand il gasim in pudra, pentru ca cateoadata este inmultit cu curcuma. Deci, daca cumparati safran, mai bine cumparati in filamente, nu in pudra.

Mrs. Green Foot spunea...

Pentru ca nu am gasit nici curcuma nici safran si pentru ca ai zis ca sta la baza curry, in loc de curcuma am folosit jumatate lingurita curry si jumatate lingurita nucsoara (pentru gustul usor piperat). Nu stiu daca supa mea are acelasi gust cu supa thai, dar a fost foarte foarte buna.
Mersi pt reteta!