vineri, 16 octombrie 2009

Cookies cu ciocolata, alune si migdale...


De cativa ani,cand vreau cookies,fac aceasta reteta. Am incercat mai multe, dar aceasta imi place in mod deosebit pentru ca contine multa ciocolata, migdale si alune.

Ingrediente (pentru 36 cookies marime mare):
- 1 ou mare
- un virf de sare
- 140 g zahar
- 190 g faina T45
- 1 lingurita rasa de praf de copt
- 170 g unt
- 250 g ciocolata in bucatele - pepite
- 100 g alune pudra sau bucatele mici
- 100 g migdale in pudra
Topiti untul la micro-ondes sau pe foc foarte mic .
Preancalziti cuptorul la 180°C.
Intr-un saladier, amestecati cu un tel sau un mixer, oul,sarea si zaharul, timp de 5 minute, pana cand compozitia se albeste si devine spumoasa.
Adaugati apoi faina cernuta si praful de copt, amestecati bine cu o lingura in lemn, aluatul va deveni prea gros pentru robot sau tel.
Apoi, adaugati untul topit rece, amestecati cu lingura. Puneti alunele, migdalele si ciocolata, amestecati bine.
Pe o tava puneti hartie de copt si luati in mana umeda, aluatul , de valoarea unei linguri, formati o forma rotunda si puneti pe hartie, apasati un pic cu mana. Lasati un interval de 5 cm intre fiecare cookies, pentru ca se vor aplati si se vor mari la coacere.

Puneti biscuitii in cuptor, sa se coaca timp de 12 minute, faceti atentie, cand se coloreaza sant gata. Hartia o luati de pe tava si lasati biscuitii sa se raceasca pe hartie. Intre timp coaceti inca o tava.
Pe o tava mi-au intrat cate 9 cookies. Nu trebuie sa-i dezlipiti cand sant calzi pentru ca sant foarte sfaramiciosi.

Se pot pastra 6 zila intr-o cutie metalica, daca mai raman...

3 comentarii:

gaby's blog spunea...

cred ca sunt deliciose! am pentru tine doua premii, te astept sa le ridici! sa ai un weekend linistit!

gaby's blog spunea...

te-am inscris in lista mea de bloguri.As fi incantata daca m-ai inscrie si tu in lista ta! Iata linkul meu: http://danagaby.blogspot.com/ Merci!

Livia spunea...

La mine pe blog te asteapta un premiu, cand poti si ai timp te astept sa-l ridici!