sâmbătă, 10 octombrie 2009

Briose cu ciocolata

Acum cateva luni, am facut reteta de "Cream de Parisienne" in Le Petrin, dar nu am facut pozele.
Si in plus, imi place sa incerc lucruri noi. Deci crema patisiera, am inlocuit-o cu bomboane Kinder - Schoko-Bons si cu un compot de mere.
A doua diferenta, pentru a da o forma mai frumoasa si a manui mai usor aluatul, am facut taieturile diferit, voi face fotografiile.

Ingrediente:
- 550 g faina ( am pus 50 g in plus de faina in aluat si am utilizat apoi faina pentru blat cand am intins bucatile de aluat).
- 15 g drojdie proaspata
- 70 g zahar
- 260 g lapte
- 200 g bomboane de ciocolata sau gem de gutui sau ciocolata
- 2 oua
- 50 g unt
- 1 lingurita de sare
Puneti drojdia maruntita la dospic intr-un bol cu un pic de lapte caldut, 1 lingurita de zahar si una de faina. Dupa ce a dublat de volum, o puteti utiliza.
Amastecati faina cu sarea si zaharul, faceti o gropita in faina si adaugati oul batut si drojdia, incorporati faina. Adaugati laptele in cantitati mici. Cand aluatul este omogen si se desprinde usor de blat, adaugati untul moale taiat in bucatele.
Puneti intr-un saladier aluatul si lasati sa creasca 1 ora.Dupa timpul de repaus, puneti aluatul pe blatul pe care a-ti presarat faina si plamaditi aluatul 2 - 3 minute pentru a elimana carbonul.
Lasati sa creasca inca 30 minute, aluatul va dubla de volum.

Taiati aluatul in bucatele de 60 g, am obtinut 16 bucati.

Pe blatul acoperit cu faina, intindeti aluatul in forma rotunda.
Decupati aluatul fara sa ajungeti pana la capat.

Puneti umplutura, eu am pus bomboanele si dulceata de gutui, inchideti forma incercand sa puneti in partea de jos bordul aluatului, astfel cu aluatul faceti un tur si un pic, iar taieturile nu se desfac foarte mult, deci puteti sa dublati cantitatea de dublura, vis-à-vis de reteta originala. Mai jos am pus doua lingurite cu varf de dulceata de gutui.

Briosele astfel formate le puneti pe o tava acoperita cu hartie de copt si le lasati sa creasca inca 45 minute.Preancalziti cuptorul la 200°C.

Ungeti briosele cu un ou batut cu 1 lingura de lapte, presarati migdale si bagati in cuptor timp de 15 minute.

Un comentariu:

Anonim spunea...

dar ce fel de bomboane sunt acelea?!:D