luni, 26 octombrie 2009

Alimente bune sau rele ? - Patrate cu migdale

Astazi, am cumparat un biscuit cu migdale in forma de patrat. Dar, cum nu am avut ochelarii si am fost grabita si mi se pareau buni, i-am cumparat.
Nu voi face nici publicitate buna, nici rea, deci nu voi da marca...
Acest biscuit este fabricat intr-o intreprindere olandeza, deci o intreprindere europeana.
Dar cum ziceam mai inainte, ca fac atentie sa nu cumpar produse care contin plus de 3A, ma simt intr-un fel vinovata.
Acum, in momentul in care scriu acest articol, am ochelarii pe nas, deci vad bine ce contine. Ah, oui... In plus continutul in migdale este de 1 %? Da, se vede bine migdala, pentru ca pe fiecare patratel este o jumatate de migdala si sant 8 patratele, deci 4 migdale. Ura...
Bizar, eu sau biscuitul, in tot cazul eu ma simt bizar, cand incerc sa descifrez ingredientele.
Si daca pot sa va dau un sfat - daca aveti timp, rasfatati copii vostrii cu produse adevarate si cu cat mai putine EEE-URI.
Deci, ingredientele sant urmatoarele:
- zahar
- faina
- seminte de soia
- materii grase, nu spun ca sant hidrogenate si nici ca sant de natura animala (asta trebuie sa fie ulei hidrogenat sau cum se zice altfel - margarina)
- ulei vegetal - sant trei tipuri: palmier, colza si coprah ( aici, nutritionistii ne spun sa evitam uleiul de palmier si eu stiam ca uleiul de colza se foloseste rece, nu incalzit)
- apa
- amidon extras din cartofi
- dextroza
- migdale 1% (singurul ingredient care este marcat in procentaj)
- stabilizator: E466
- arome
- sare
- emulsifiant :lectina de soia, E471
- praf de copt : E450, E500
- zahar inverti, poate se traduce inversat, nu sant sigura
- albumina de lapte
- miez de sambure de caise
- lactoza
- amidon
- acidifiant : acid citric, E331
- conservator : E202, E281
- colorant : carotena
26 ingrediente... Si cate EEE-uri. Nu sant mandra ca am cumparat asa ceva, mai bine ii voi da copilului meu sa manance o felie de paine cu o dulceata si in plus stiu ce mananca si costa mult mai ieftin. Si daca voi avea timp, ii voi face un cookies sau un alt tip de biscuit, ceva simplu si sanatos.

Niciun comentariu: