miercuri, 9 septembrie 2009

Prajitura basca cu dulceata de cirese - Gateau basque

Aceasta prajitura, este o reteta regionala pe care am gasit-o pe un site de turism, o am si intr-o carte de retete, dar de fiecare data o gasesc preparata diferit. Deci, am luat reteta care este afisata in muzeul acestei regiuni franceze.

Ingrediente:
- 400 g faina T 45
- 200 g zahar
- 3 oua
- 250 g unt la temperatura camerei
- 1 pachetel de praf de copt
- 1 borcan de dulceata de cirese sau puteti utiliza ca si umplutura- budinca in locul cremei engleze
Ouale si zaharul il amestcati cu un tel pana devine o crema si se albesc.
Adaugati untul, amestecati pana cand compozitia devine omogena.
Apoi, faina cate un pic, in mici cantitati in care am amestecati praful de copt.
Lasati aluatul astfel realizat in refrigerateur pana a doua zi invelit intr-o folie de plastique.
A doua zi,ungeti cu unt o forma rotunda, apoi presarati cu faina.
Preancalziti cuptorul la 180°C.
Aluatul il taiati in doaua parti , una mai mica si alta mai mare. Cum este un aluat fragil, din cauza untului in mare cantitate, acest aluat trebuie sa fie rece, daca se incalzeste il puneti inca 30 minute in frigider, astfel este mai usor de intins.
Intindeti aluatul pe un plan cu faina, pentru a nu se lipi. Aluatul cel mai mare il puneti pe fundul formei, apoi presarati ciresele, fara sa utilizati siropul, pentru ca aluatul sa nu se imbibe.
Pliati aluatul in interior peste cirese si adaugati al doilea aluat si apasati pe margini ca se sudeze.
Cu returile de aluat faceti un decor, eu am utilizat un decor in forma de luna.
Puneti in cuptor timp de 40 minute, dupa care il scoateti si il lasati sa se raceasca complet in forma. Il scoateti din forma dupa ce s-a racit, pentru ca nu riscati sa se sparga, din cauza biscuitului fraged, dar foarte bun la gust si la textura.
Am presarat zahar si l-am degustat, eu facand atentie la portia mea...

2 comentarii:

Ianculescu Cristian spunea...

sunt retete proprii sau din carti,internet .... ?

carnetul de retete spunea...

Cateodata realizez retete proprii, dar tot ceea ce se gaseste pe blogul meu le-am pregatit in bucatarie si fotografiat cu aparatul meu. Aceasta reteta am scris :"Aceasta prajitura, este o reteta regionala pe care am gasit-o pe un site de turism, o am si intr-o carte de retete, dar de fiecare data o gasesc preparata diferit. Deci, am luat reteta care este afisata in muzeul acestei regiuni franceze."
Daca cunosti cineva care realizeaza numai retetele lui inventate, sant curioasa...