marți, 8 septembrie 2009

Chutney de rosii verzi


Am terminat aceasta reteta, are aspectul unei gem si un gust dulce-acrisor.
Chutney - acompagniaza mancaruri cu carne, si este de origine indiana si apoi engleza. Se poate prepara rece sau cald. Prin fierbere inlaturam substanta toxica numita solanina.
Deci acum voi incepe reteta de dulceata de rosii verzi si am pus intr-o cutie cateva rosii cu un mar.
Ingrediente ( pentru 1 kg):
- 1.5 kg rosii verzi macinate
- 2 mere verzi macinate
- 1 ceapa mare taiata marunt
- 1 lingurita de sare
- 75 g de stafide
- 1 lingurita de boabe de piper negru
- 350 g de zahar de trestie
- 450 ml de otet alb
- 1/2 lingurita de boia
Puneti toate ingredientele intr-o oala si lasati pe foc domol pana zaharul se topeste. Amestecati din cand in cand.
Dupa ce zaharul s-a topit, mariti focul pana cand clocoteste si apoi continuati pe foc domol timp de 75 minute, pana cand se ingroasa ca si o marmelada, amestecati din timp in timp, pentru a nu se lipi de oala.
Eu am facut jumatate de cantitate, deci mi-a iesit un borcan de 500 g. Pentru conservare are otetul, dar il voi pastra la rece si intuneric si voi incerca sa-l adaug in cateva retete.

Niciun comentariu: