marți, 11 august 2009

Alimente bune sau rele ?

Episodul II - Untul extra - léjer 10% materii grase

Am cumparat un unt de o marca cunoscuta intr-un supermarket .
Are culoarea untului - galbena, miros aproape inexistent, il putem aplica direct pe paine fara sa-l lasam la caldura, dar nici in gust - nu pot sa spun ca am mancat unt.

Deci, acum eticheta de ingrediente (imi trebuie ochelarii ca se le citesc) :
- apa (cand un ingredient este primul pe lista inseamna ca este principalul component), de obicei este marcat un procent, dar pe aceasta eticheta - nu;
- materii grase extrase din lapte;
- maltodextrine;
- emulsifiant : E471, E476 , sare (0.4%);
- gelifiant : alginat de sodium;
- conservator : E202.
- vitamine : A si E;.
- colorant : E160a.
Nu se utilizeaza prajit, nu se congeleaza.
Pentru 100g avem 114 kcal, deci nu este unt.
In viata mea nu o sa mai cumpar acest produs, am fost curioasa, am vazut, am gustat si mi-a fost deajuns o experienta.
Bravo pentru marketing, un ambalaj frumos, vedem fara ochelari ca este slab in materii grase si bogat in vitamine, dar cum apa este ingredientul principal nu ar trebui sa-l numim apa imbunatatita cu unt pentru tartine ?

Ca sa continui experienta am cumparat un unt fara marca, primul pret, ingrediente:
- materii grase : 82%
- dar restul ingredientelor de 18% ar trebui sa fie notat pe ambalaj, lipsesc.

Deci untul lejer - contine 10% de materii grase ?
Daca cunoasteti raspunsul, va rog un mic mesaj ...

Niciun comentariu: