joi, 2 iulie 2009

Tarta cu caise si migdale

Cum santem la sfarsitul saptamanii m-am gandit sa prepar o tarta cu caise - fructe de sezon, si fara aluat. Deci, o reteta foarte usoara de realizat.
Ingrediente ( pentru 8 persoane):
- 3 oua
- 200 g pudra de migdale
- 80 g miere lichida
- 80 g unt
- 50 g zahar
- 50 g migdale
- unt si zahar pentru forma
Preancalziti cuptorul la 180°C.
Amestecati ouale si pudra de migdale.
Incalziti un pic mierea si adaugati untul sa se topeasca, varsati peste oua si migadale. Continuati sa amestecati pana cand compozitia devine omogena.
Forma de tarta sau de prajitura o ungeti cu unt si presarati zahar.
Spalati si stegeti caisele, deschidetile in doua si scoateti samburele.
Varsati crema de migdale in forma si pe deasupra puneti jumatatile de caise cu partea bombata in jos. Presarati pe deasupra migdalele si bagati in cuptor timp de 30 minute. Controlati ca si crema sa nu devina neagra. Daca se prajeste prea mult puneti o foie de aluminium pe deasupra.
Scoateti si presarati zaharul praf, bagati sa se caramelizeze timp de 3 minute aproximativ.
Serviti tarta rece, simtim mai bine aromele si zaharul.

4 comentarii:

Flor spunea...

Ador genul acesta de tarta cu fructe! Eu o fac sub forma de prajitura de obicei.

kity spunea...

Ce super combinatie,caise dulci si migdale.
Felicitari pentru creativitate!

gabriela spunea...

Foarte buna tarta asta!O voi face pt.weekend! Ador prajiturile cu migdale iar asta cu fructe este nemaipomenita.Cred ca se pot folosi si alte fructe in afara de caise,nu?Doamna Cristina aveti un blog superbun!V-am descoperit abia ieri,din intamplare si vreau sa va spun ca ieri si azi am fost numai pe blogul d-stra.Mi-am scris deja o serie de retete pe care vreau sa le fac.De ieri...inainte mai aveti o vizitatoare pe blog.Ma bucur ca v-am descoperit!Felicitari pt. blog,iar pt. ca ne aflam in toiul sarbatorilor de iarna,va doresc Sarbatori fericite si un An nou mai bun si cu multa sanatate!LA multi ani! Gabriela-Israel

carnetul de retete spunea...

In primul rand,va doresc sarbatori fericite si la multi ani.Bineinteles, puteti face aceasta tarta si cu fucte in sirop, din moment ce sant bine scurse de zeama.
Multumesc pentru complimente.