marți, 9 iunie 2009

Pannacottas cu cirese


De mai multe ori, cand am incercat pentru prima oara o reteta noua, am fost obligata sa adaug un ingredient sau sa modific timpul de coacere, nu mai vorbesc de timpul de pregatire. Din cauza aceasta dau numai timpul de fierbere sau coacere intre diferente etape.
De asemenea, cand incerc o noua reteta, o incerc pentru noi in casa, o degustam, schimb cate ceva in reteta si abia dupa acea o fac pentru invitatii mei. De multe ori, credem ca este foarte buna, citind ingredientele sau vazand fotografia.

Ingrediente (pentru 4 pahare micute) :
- 200 g cirese fara sambure
-1/2 lamaie netratata
-25 cl smantana lichida sau panna (crema italiana)
-45 g zahar
-2 g agar-agar sau 3 foi de gelatina
-1/2 pahar mic de apa
Incalziti intr-o oala mica, ciresele timp de 10 minute. Cum ciresele mele nu aveau apa multa si nu dadeau sirop, am adaugat un paharel de apa si o lingurita de zahar din cele 45 grame. Adaugati 1 g.de agar-agar si lasati sa fiarba inca 1 minut pe foc domol fara sa clocoteasca.Varsati ciresele in paharele. Agar-agar se va prinde si va transforma sucul cireselor intr-un gele lejer cand va raci.
Intr-o alta oala, incalziti smantana cu coaja unei jumatati de lamai si restul de zahar. Cand smantana incepe sa fiarba, adaugati 1 g de agar-agar si lasati sa fiarba inca un minut. Retrageti coaja de lamaie si varsati crema peste cirese.
Lasati sa se raceasca si puneti in frigider pentru minimum 5 ore.
Serviti acest desert foarte rece, decorata cu o cireasa.

Data viitoare, voi incerca cu alte fructe si poate mai putina gelatina.
Au fost mancate imediat.

Niciun comentariu: