luni, 8 iunie 2009

Baghete cu cereala


Ingrediente :
-700 g faina alba T 55
-50 g faina de secara
-50 g cereale diverse ( susan, in, floarea soarelui, dovleac)
-2 lingurite de sare
-1 1/2 linguri de zahar
- 25 g unt taiat in bucatele sau 3 linguri de ulei
- 450 ml apa calduta
-1 pachetel de drojdie proaspata(25 g)
Se pun ingredientele in MP, in urmatoarea ordine: apa, sarea, zaharul, faina, cerealele, untul, si drojdia maruntita.
Se pune masina pe programul aluat crescut sau aluat pentru pizza de o durata aproximativa de 1h25minute. Eu am o masina Moulinex.
Gesturile necesare puteti sa le vedeti in acest video (cantitatilsint mai mici, echivalente la 280g faina, deci celelalte ingrediente se calculeaza in functie de cantitatea de faina).

http://www.club-paneo.com/fr_fr/video-faire-des-baguettes.html

Eu am facut cateva fotografii.
Puneti faina pe maini, pentru a evita lipirea aluatului, precum si pe masa de lucru. Scoateti aluatul din recipient si framantati timp de 2-3 minute.
Taiati bucati de aluat de 100 g.
Eu tai 4 bucati de 100 g si restul il impart in doua si il coc in cuptor, dupa ce le dau forma pe care o vreau.

Luati o bucata si apasati cu palma pana cand aluatul este plat si are o forma dreptunghiulara.
Pliati aluatul in doua, apasati ca aluatul sa se lipeasca.
Pliati inca o data aluatul si incercati sa sudati aluatul.
Rulati aluatul pana cand obtineti o forma reguliera si de lungimea pe care a o doriti.
Repetati aceasta operatie pentru fiecarea bagheta.
Acoperiti baghetele cu un servetel timp de 30 minute, lasandul sa creasca inca o data.Taiati aluatul cu o lama, maximum un centimetru adancime.
Puneti-le in cuptorul incalzit la 200 °C timp de 30 minute pentru cele mici si 40 minute pentru formele mari.
Daca aveti o masina Moulinex Home Bread Baguette, puneti in forme si masina la copt timp de 50 minute.
Pentru a sti daca painea este coapta, scoateti painea, intoarceti si ciocaniti cu degetele, daca suna surd, este coapta in interior.
Timpul de coacere poate varia, in functie de cuptor.
Lasati painea sa se raceasca timp de minimum 30 minute pe un gratar.

3 comentarii:

dragosios spunea...

Imi pare rau sa spun asta, dar Moulinex Home Bread Baguette este nefiabila. S-a defectat in primele 24h in timp ce framinta aluatul si service-ul refuza inlocuirea, produsul a fost retinut pentru reparare. Inacceptabil pentru un produs la acest pret!

dragosios spunea...

Moulinex Home Bread Baguette este nefiabila! evitati!
S-a defectat in primele 24h in timp ce framinta coca. Service-ul si vinzatorul refuza sa o schimbe.

carnetul de retete spunea...

Am utilizat aceasta masina timp de 1 an, dupa termenul de garantie am avut probleme cu cureaua de transmisie.Am vandut aparate electrocasnice. Pentru un cuptor la vapori nu ai la fel garantie constructor. Totul se face pentru a, fi inlocuit, nu pentru a dura. Sotul meu a deschis masina, bineanteles sant suruburi speciale, deci a fost foarte dificil de acces si de gasit surubelnitele corespunzatoare. Am avut o alta masina, am recuperat cureaua de transmisie, am inlocuit-o si acum fac aluatul cu mai multa apa,nu cum se indica in retete. Toate masinile pe care le-am vazut in comert sant made in China,sant facute la fel. Cel mai bun ar fi un robot, cu un bun motor si cu o viteza mai redusa...