marți, 2 iunie 2009

Alimente bune sau rele ?

Alimente bune sau rele ?
Pe acest blog -http://aromele.blogspot.com/2009/06/otrava-din-farfurie-ucide-lent-dar.html am citit un articol despre alimente.
Am postat un comentariu :
In ultimul timp incerc sa prepar ce mancam, inclusiv dulciurile, acasa. In principiu - o eticheta de un produs manufacturat nu trebuie sa depaseasca 3E.
Imi trebuie mai mult timp sa le pregatesc, dar stiu ce mananc. Nu conteaza ambalajul si prezentarea, conteaza continutul.
Diferitele studii care apar in diferite publicatii, nu stiu exact de cine sant facute si de cine sant platite. Cred ca aici este adevarata problema. Cand se critica uleiul, sau margarina, sau untul, in fine, ce trebuie sa mancam ?
Uleiul va fi laudat de producatorii de oleaginoase, produsele lactate de producatorii de lapte, si apoi, in definitif, ce este mai bun pentru sanatate ?
In Romania,am lucrat intr-o intreprindere de ulei timp de cativa ani, am fost cadru superior, acum imi cultiv singura legumele, le conserv prin congelare, deci vreau sa stiu ce mananc. Si daca un produs este urat, de exemplu o rosie, prefer sa cumpar aceasta rosie daca are gust, in locul altei rosii frumoase si fara gust si produsa cu multe pesticide si ingrasaminte agricole.
Deci, de cativa ani deja, ma interesez la produs si nu la ambalaj. Pe ambalaj ma inreseaza continutul ingredientelor.

Problema este ce este bun sau rau ?
Cred ca in primul rand trebuie sa mancam echilibrat, nici prea gras nici prea slab, multe legume, un pic de carne pentru ca avem nevoie de proteine animale. Corpul are nevoie de toate in cantitati rezonabile.
Sant de acord cu cei care nu vreau sa manance paine alba, de acord din punct de vedere dietetic. Daca mananca paine semi sau integrala, painea trebuie sa fie facuta cu faina bio, pentru ca in coaja bobului de grau se gasesc o parte din tratamentele chimice (insecticide si pesticide).
Deci, cred ca este foarte dificil, sa decidem ce este bine sau ce este rau de mancat.
Eu incerc sa fac atentie, dar cred ca nu voi avea niciodata destule informatii si cunostintele necesare ...
Pe acesta tema am citit numeroase articole, in fiecare zi avem o emisiune la TV de bucatarie, DAR SANT GURMANDA, VOI INCERCA SA-MI FAC PLACERE SI SA FAC PLACERE CU CEA CE PREGATESC IN BUCATARIA MEA.

http://ciocolatasizahar.blogspot.com/2009/04/influenta-diferitelor-moduri-de.html

Un comentariu:

MONONOKE KITCHEN spunea...

Intr-adevar, echilibrul e de recomandat in toate! Iar daca putem sa preparam ce dorim sa mancam in bucataria proprie, cu atat mai bine pentru noi!