vineri, 12 iunie 2009

Hachis parmentier


Hachis parmentier

Acest fel de mancare este foarte simplu de realizat. Se pot utilza resturi de carne de porc, vaca, pui... cu un piureu de cartofi sau cu alte legume. L-am realizat intr-o forma de cerc, pentru ca imi place ca si prezentare, dar se poate prezenta intr- un plat de gratin .

Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 600 g de carne tocata
- 2 morcovi
- 1 ceapa

- 1 lingura pasta de rosii

- ulei
- ardei iute (optional)
- 1 kg cartofi

- 20 cl smantana sau lapte

- 20 g unt
- sare si piper

Se fierb cartofii curatati de coaja si taiati in felii. Dupa ce s-au fiert se preseaza in piureu, amestecandu-se cu unt, smantana sau lapte cald si sare dupa gust.


Intr-o tigaie, pe foc domol, se adauga uleiul si morcovii taiati in cubulete, dupa 5 minute se adauga ceapa taiata marunt. Cind ceapa devine translucida, fara sa prinda culoare, adaugam carnea tocata, pasta de rosii, sarea si piperul. Ca sa nu se lipeasca de tigaie adaugam un pahar cu apa, amestecind din cind in cind, pana cand carnea s-a prajit si apa s-a redus. La sfirsit adaugam ardeiul iute in praf dupa gust.

Se incinge cuptorul la 200° si se unge un plat de gratin cu unt, dupa care carnea se pune intr-un strat si se adauga pe deasupra pireul de cartofi. Lasam in cuptor 20 minute, pana cand cartofii se coloreaza la suprafata.


In fotografie, am pus pe farfurie o forma rotunda in inox si am depus un strat de carne, am presat cu lingura un pic, apoi piureul pe care l-am presat in forma. Am decorat cu foi de salata.


Pofta buna !


3 comentarii:

kity spunea...

draga cristina vreau sa te felicit pentru ca ai un super blog !!!!!!!

carnetul de retete spunea...

Kity,iti multumesc si sper ca o sa revizitezi mon blog...

Flor spunea...

ingenioasa idee sa le suprapui asa, arata mult mai atractiv si in felul acesta nu mai e un fel de mancare banal! Felicitari!